الگوریتم BERT گوگل – آیا با نسخه پیشرفته تر رنک برین مواجه هستیم؟

با معرفی الگوریتم رنک برین توسط گوگل به نظر می‌رسید که استفاده از هوش مصنوعی در این موتور جستجو به نهایت خود رسیده، اما به کارگیری الگوریتم BERT گوگل نشان داد که هنوز هم ما نسبت به این مرورگر عقب هستیم. احتمالاً همه شما آپدیت های جدید گوگل در ماه مارس سال ۲۰۱۹ را به خاطر دارید که تغییرات عجیبی در برخی از نتایج جستجو به وجود آورد. اگرچه در آن زمان سئوکار ها پاسخ چندانی برای این تغییرات نداشتند، اما مشخص بود که گوگل در حال به کارگیری یک ابزار جدید و پیشرفته است.

با توجه به این که الگوریتم BERT گوگل یکی از جدیدترین آپدیت های گوگل محسوب می‌شود در ادامه به شما خواهیم گفت که به چه شکلی عمل می کند و شما باید برای استفاده بهینه از آن چه کاری انجام دهید.

الگوریتم BERT گوگل چیست؟

الگوریتم BERT گوگل یک روش مبتنی بر شبکه عصبی است که از سیستم پردازش زبان طبیعی یا همان NLP بهره می برد. در حقیقت اصطلاح BERT مخفف Bidirectional Encoder Representations from Transformers است که نشان دهنده استفاده از سیستم های رمزگذاری شده بر مبنای زبان طبیعی و رایج است.

اگر بخواهیم به صورت عامیانه این موضوع را تعریف کنیم، یک الگوریتم ساده برای کمک به کامپیوتر ها و ماشین ها برای درک زبان شبیه به زبان عامیانه انسان است. در واقع گوگل با این آپدیت می‌خواهد گروهی از مخاطبان را هدف قرار دهد که احتمالاً برای سرچ کردن اطلاعات چندانی ندارند و در استفاده از موتورهای جستجو مبتدی هستند.

الگوریتم Bert گوگل

الگوریتم برت چه تغییراتی ایجاد می‌کند؟

گوگل اعلام کرده که این الگوریتم به درک بهتر تفاوت‌های ظریف در کلمات در جستجو ها کمک کرده و نتایج را به شکل مرتبط‌تر در اختیار کاربران قرار می دهد. در حقیقت گوگل نهایت تلاش خود را به کار می برد تا از یک موتور جستجوگر به یک موتور پاسخگو تبدیل شده و نتایج را کاملاً مطابق با خواسته های کاربران را در اختیار آنها قرار دهد.

اجازه دهید که این موضوع را با یک مثال توضیح دهیم. اگر یک کاربر اصطلاح انگلیسی “۲۰۱۹ brazil traveler to usa need a visa” را جستجو کند، درک کلمه to برای موتور جستجو بسیار مهم است و نتایج را به شکل دقیق تر اعلام می‌کند. این ارتباط قبلاً برای گوگل اهمیت چندانی نداشته و نتایج را بیشتر مربوط به مسافرت آمریکایی ها به کشور برزیل را نشان می‌داد. اما استفاده از الگوریتم BERT گوگل باعث شده که هوش مصنوعی جستجوگر نسبت به استفاده از اصطلاحاتی مانند “به” و “از” واکنش نشان داده و نتایج دقیق تری را در اختیار آنها قرار دهد.

در توصیف الگوریتم برت می توانیم به این نکته هم اشاره کنیم که درک گوگل برای کلمات دو قسمتی بسیار بهتر و مناسب تر شده است. به عنوان مثال اگر به جمله انگلیسی “do estheticians stand a lot at work توجه کنید در قبل از معرفی این الگوریتم، اصطلاح stand را با “stand-alone” اشتباه می گرفت و در نتیجه نتایج به دست آمده کاملاً اشتباه بودند. اما استفاده از هوش مصنوعی جدید به گوگل اجازه می‌دهد که کلمات قبلی و کلمات بعدی را در کنار آن قرار داده و معنی را با توجه به آن در نظر بگیرد.

ادامه مطلب


webmaster گوگل ,الگوریتم ,bert ,نتایج ,استفاده ,جستجو ,الگوریتم bert ,bert گوگل ,آنها قرار ,اختیار آنها ,موتور جستجو منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

جلوه ی نور فروش فلزیاب تصویری09197977577 رها دانلود دانلود بانک لینک های دانلود فیلم ، دانلود سریال و دانلود آهنگ میباشد. پیام کوتاه FILMORA CHANNEL98 ░█░(|m-i-i-m |مجله اینترنتی ایران من})░█░ فاتح موویز Web Collector